11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


se.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
 SE 116Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarım şablonunu doğru şekilde sınıflandırabilecek
  • Tasarım şablonun amacını ve kullanım motivasyonlarını belirtebilecek.
  • Tasarım şablonunu UML diyagramları ile gösterebilecek.
  • Tasarım şablonuna iştirak eden parçaların neler olduğunu teşhis edebilecek ve her bir parçanın sorumluluğunu belirtebilecek.
  • Örnek uygulama alanları önerebilecek.
  • Yapısal olarak birbirine benzeyen şablonların farklarını karsılaştırabilecek
  • Birden çok tasarım şablonunu ufak ölçekteki programlama ödevlerinde kullanabilecek.
  • Var olan bir tasarımı tekrardan inceleyip, analiz edip, tasarım şablonlarını kullanarak yeniden tasarlayabilecek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tasarım şablonlarına giriş “Design patterns: Elements of Reusable ObjectOriented Software” by E. Gamma, R. Helm, R. Johnson and J. Vlissides. GHJV. Chapter 1.
2 Nesneye dayalı tasarım ve UML bilgilerinin tazelenmesi Herhangi bir nesneye dayalı tasarım ve programlama kitabı. Hoca notları.
3 “Iterator” şablonu (Davranışsal) Design Patterns Gamma, Helm, Johnson and Vlissides (GHJV) pp 257271
4 “Composite” Şablonu (Yapısal) Design Patterns GHJV pp 163 173
5 “Command” Şablonu (Davranışsal) Design Patterns GHJV pp 233 242
6 “Factory” ve “Abstract Factory” metodu (Oluşturucu) Design Patterns GHJV pp 87 95, 107 116
7 “Singleton” Şablonu (Oluşturucu) Design Patterns GHJV pp 127 134
8 Vize
9 “Facade” Şablonu (Yapısal) Design Patterns GHJV pp 185 193
10 “Adapter” (Yapısal) Design Patterns GHJV pp 139 150
11 “Template” Şablonu (Yapısal) Design Patterns GHJV pp 325 330
12 “Observer” Şablonu (Davranışsal) Design Patterns GHJV pp 293 303
13 “Visitor” Şablonu (Davranışsal) Design Patterns GHJV pp 331 344
14 Review Design Patterns GHJV
15 Proje sunumları Kaynak kodu ve proje raporu
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı “Design patterns: Elements of Reusable ObjectOriented Software” by E. Gamma, R. Helm, R. Johnson and J. Vlissides. AddisonWesley. 1995.Okutman notları ve materyalleri
Önerilen Okumalar/Materyaller Metseker and Wake “Design Patterns in Java”, AddisonWesley, 2006.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek X
2 Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek X
3 Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek X
4 Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek X
5 Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek X
6 Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek X
7 Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak X
8 Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak X
9 Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak X
10 Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek X
11 Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak X
13

Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010